Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas voor leveranciers

Wilt u zorgen dat de zorgaanbieders die uw zorginformatiesysteem gebruiken zo min mogelijk UZI-passen moeten inzetten? Bouw dan Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas (VGU) in uw zorginformatiesysteem. In het zorgproces is hiermee bij het opvragen van gegevens van patiënten geen UZI-pas nodig.

Aan de slag met Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas

Zorgverleners gebruiken hun UZI-pas om zich te identificeren en authenticeren in de zorg.  Op verzoek van zorgverleners heeft VZVZ Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas ontwikkeld. In het zorgproces is hiermee bij het opvragen van gegevens van patiënten geen UZI-pas nodig. 

Download factsheet (zie onderaan deze pagina) om meer te weten te komen over Vereenvoudigd Gebruik UZI-pas (VGU) of lees één van de gebruikersverhalen. 

De volgende stappen moet u in onderstaande volgorde ondernemen om als leverancier aan te sluiten op VGU; 

Stap 1: Aansluiting AORTA

Stap 1: Aansluiting AORTA

Een aansluiting op AORTA stelsel voor het bevragen van AORTA- LSP is noodzakelijk. Voor meer informatie; ICT-leveranciers | AORTA-LSP  

Stap 2: Aanmelden ZORG-ID

Stap 2: Aanmelden ZORG-ID

Voor gebruik ZORG-ID moet u zich aanmelden als leverancier door middel van een mail te sturen naar zorg-id@vzvz.nl. U krijgt dan de Software Development Kit (SDK). Daarmee kunt u tokens in het systeem inbouwen die noodzakelijk zijn voor VGU. 

Stap 3: Acceptatie AORTA

Stap 3: Acceptatie AORTA

Via deze link vindt u meer informatie over het inbouwen van de tokens. Nadat u de verschillende tokens heeft aangemaakt, moet u zich laten accepteren voor AORTA-LSP. Meer informatie vindt u hier; Acceptatie | AORTA-LSP.  De acceptatie wordt door testteam van AORTA gedaan. 

Stap 4: Acceptatie ZORG-ID

Stap 4: Acceptatie ZORG-ID

Wanneer de tokens werken en ook de authenticatie gereed is voor productie moet u nog geaccepteerd worden bij ZORG-ID (Implementeren | VZVZ). Dit wordt door testteam van ZORG-ID gedaan. 

Stap 5: In gebruik nemen

Stap 5: In gebruik nemen

Uw systeem is gereed voor VGU. De zorgaanbieders die uw zorginformatiesysteem gebruiken, gaan ook een aantal stappen door zoals het self assessment. Klik hier voor meer informatie. 

Stap 1: Aansluiting AORTA

Een aansluiting op AORTA stelsel voor het bevragen van AORTA- LSP is noodzakelijk. Voor meer informatie; ICT-leveranciers | AORTA-LSP  

Stap 2: Aanmelden ZORG-ID

Voor gebruik ZORG-ID moet u zich aanmelden als leverancier door middel van een mail te sturen naar zorg-id@vzvz.nl. U krijgt dan de Software Development Kit (SDK). Daarmee kunt u tokens in het systeem inbouwen die noodzakelijk zijn voor VGU. 

Stap 3: Acceptatie AORTA

Via deze link vindt u meer informatie over het inbouwen van de tokens. Nadat u de verschillende tokens heeft aangemaakt, moet u zich laten accepteren voor AORTA-LSP. Meer informatie vindt u hier; Acceptatie | AORTA-LSP.  De acceptatie wordt door testteam van AORTA gedaan. 

Stap 4: Acceptatie ZORG-ID

Wanneer de tokens werken en ook de authenticatie gereed is voor productie moet u nog geaccepteerd worden bij ZORG-ID (Implementeren | VZVZ). Dit wordt door testteam van ZORG-ID gedaan. 

Stap 5: In gebruik nemen

Uw systeem is gereed voor VGU. De zorgaanbieders die uw zorginformatiesysteem gebruiken, gaan ook een aantal stappen door zoals het self assessment. Klik hier voor meer informatie.